Up Križev pot v Zakrižu

Križev pot 2012
2012

Križev pot organizirajo zakrižani na prvo postno nedeljo popoldne. Poteka v vasi Zakriž podružnice župnije Cerkno. Pričetek križevega pota je ob kapelici pod vasjo, kjer naj bi stala prvotna cerkev, kasneje pa je bila sezidana nova cerkev sv. Andreja v vasi. Nato vodi pot najprej po glavni cesti proti vasi in nato zavije levo proti domačiji pr' Zalazarju. Nato nadaljuje navhreber po senožetih, mimo senikov (svisli), vaškega vodovoda, ter nazaj proti stari cesti proti Vrh križa. Nato se spusti v grapo, kjer je grobišče povojnih pobojev. Pot se nato nadaljuje proti staremu križišču za Hobovko. Za tem se spusti navzdol po senožeti do zadnjega vhoda v italijansko kaverno, nato skozi kaverno do sprednjega vhoda pri glavni cesti Cerkno - Bukovo. Pot se nadaljuje po glavni cesti do odcepa proti vasi Zakriž, nato skozi vas do cerkve sv. Andreja kjer se v cerkvi z zadnjo postajo križev pot zaključi. Postaje križevega pota so postavljene na mestih, ki spominjajo na kak pomemben dogodek, ali pa je to vaška zanimivost. Križev pot traja približno 2 uri, odvistno od varjante poti in hitrosti hoje. V primiru snega, pa poteka pot po glavni in stranskih poteh, ki so očiščene snega, od kapelice pod vasjo pa do cerkve sv. Andreja. Za vsako postajo sodelujoča skupina pripravi razmišljanje glede na cerkveno leto ali dogodek,ki ga posamezna postaja spominja. Sodelujejo birmanci župnij Cerkno ter vseh podružnic, Novakov, Šebrelj, Jagršč, Otaleža, skavti, pastoralni sveti vseh župnij, domačini, svojci pobitih med vojno na Vrh križa in drugi..... Po končanem križevem potu pa pridne domače gospodinje pogostijo udeležence z toplim čajem in okusnimi dobrotami. Naj omeim še to, da je v lepem vremenu to lep popoldanski sprehod po naravi, ki je koristen tudi za telesno zdravje.